October 6, 2016

October 6, 2016

Please reload

Recent Posts

NYT SAMARBEJDE

March 9, 2016

1/4
Please reload

Featured Posts

OPTIMER OG VEDLIGEHOLD VÆGTEN

February 3, 2016

 

 

Den nye sæson er lige om hjørnet og for de flestes vedkommende er træningen for alvor gået igang. Det nye letvægts carbon-drøn står måske i garagen sammen med sæsonens nyeste brillemode og træningsagregat. Tilbage er der ofte endnu et sted at (vægt)optimere. Der hvor man sjældent kan købe sig lettere, men er nødsaget til at arbejde hårdere for optimeringen. Her er 5 råd der kan få dig sporet af din optimale vægt uden at du behøver bekymre dig om din blodtype eller leve som i stenalderen.

 

1. Undgå streng diæt!

 

Hvis du er aktiv og følger et træningsprogram er det en dårlig idé at gå på en streng diæt med et stort energiunderskud til følge. Det vil ofte "trigge" din sult og kan resultere i et forøget energiindtag hvis sulten vinder. Et moderat energiindtag vil modsat langsomt vænne dig til dine nye moderat ændrede kostvaner uden voldsomme konsekvenser.

 

2. Planlæg proteinindtag og kvalitet!

 

Indtag lidt mere protein end normalt. Særligt efter træning og i forbindelse med morgenmåltidet og ellers fordelt udover dagen. Protein af høj kvalitet sikrer både en lidt større mæthed og er med til at bevare msukelmasse i fobindelse med et vægttab.

 

3. Indtag fødevarer som er rige på kostfibre og undgå energitætte produkter

 

Grove fødevarer indeholdende rigeligt med fibre og korn er med til at give en større mæthedsfornemmelse og indeholder mindre energi. Undgå derimod meget energitætte fødevarer såsom chips, kager, tørret frugt etc.

 

4. Timing af indtag!

 

Timing af måltider er vigtig. Sørg for at spise et godt morgenmåltid og igen i forbindelse med træning. Opfyldning og Genopfyldning af næringsstoffer og væske før/efter træning er vigtig for at kunne holde en fast træningsrytme/belastning og bevare muskelmasse.

 

5. Reducer indtag af energirige drikkevarer!

 

Indtagelse af sukkerrige drikke og alkohol kan bidrage signifikant til energiregnskabet. Undgå så vidt muligt alkohol. Alkohol er lige så energirigt som fedt og fylder derfor godt i det samlede enrgiindtag. Begræns indtaget af søde drikke til at være i forbindelse med træning. 

 

  

Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Black Instagram Icon